Faq

Usein kysytyt kysymykset

Muissa kysymyksissä voit ottaa yhteyttä sivun alalaidasta löytyvällä lomakkeella.


Haluan myydä hääpukuni, miten toimin?
Miten voin varata sovitusajan?

Voit varata sovitusajan helpoiten verkkoajanvarauksemme kautta, se palvelee kellon ympäri joka päivä. Ajanvaraukseen voi siirtyä klikkaamalla tästä tai verkkosivujemme AJANVARAUS- sivulta. Mikäli sopivaa aikaa ei löydy ajanvarauksesta, tai sinulla on erityisiä toiveita, voit laittaa sähköpostia osoitteeseen

Otatteko vastaan liikuntaesteisiä asiakkaita?

Kyllä! Mikäli tulet meille pyörätuolin kanssa, ilmoitathan siitä ennakkoon. Lisäksi pyydämme huomioimaan, että liiketilamme wc-tilat on suunniteltu aikakaudella jolloin tiloja ei suunniteltu liikuntaesteisten palveluita huomioiden. Me kuitenkin autamme mielellämme kaikissa asioissa niin paljon kuin sallitte.

Otatteko vastaan "erilaisia morsiamia"?

Kyllä, meille jokainen morsian on oikeanlainen. Mottomme "Morsian on aina oikean kokoinen" on laajennettu koskemaan myös muita ihmisyyden aspekteja: jokainen asiakas on tervetullut juuri sellaisena kuin hän on - ikään, kokoon, suuntautumiseen, uskontoon, kansallisuuteen, uskontokuntaan tai sukupuoleen katsomatta. Pyydämme ainoastaan, että sovitukseen tulevat henkilöt ovat ns. suihkunraikkaita, mieluiten ilman hajusteita.

Mikäli epäilet vielä tämän vakuuttelun jälkeen oletko oikeanlainen asiakas, ota yhteyttä: vastaamme tiedusteluihin mielellämme.

Miten voin perua varaamani ajan?

Voit perua varaamasi ajan sähköpostiin tulleen viestin ohjeen mukaan, tai soittaa tai tekstata meille 24h ennen sovitusaikaasi.

Perumatta jätetyistä ajanvarauksista perimme 30€ maksun.

Mikäli sairastut, myöhästyt tai sinulla on auto-ongelmia, toivomme että otat meihin yhteyttä myös alle 24h varoitusajalla! Voimme yleensä siirtää tai vaihtaa aikaa sinulle paremmin sopivaksi, jos vain saamme tiedon ajoissa.

Mitä minun tulee huomioida sovitukseen tullessani?

Hääpukuostoksille kannattaa tulla kun hääpäivä on sovittu ja hääpäivään on 18 - 6kk aikaa. Mikäli haluat tulla tutustumaan valikoimaan, mutta et ole vielä ostamassa pukua, voit varata sähköpostilla tutustumiskäynnin. Hääpukusovitukset sisältävät 90 minuuttia sovituspalvelua. Sovitusmaksu on 30€.

Olet tervetullut juuri sellaisena kuin olet! Olemme kehopositiivisia ja toivomme sinun viihtyvän itse omissa nahoissasi. Meillä sinun ei tarvitse jännittää arpia tai muotojasi, olemme ammattilaisia ja osaamme pukea morsiamen siten että sekä toiveet että morsiamen muodot korostuvat puvun valinnassa.

Sovituksessa saa käyttää meikkiä! Pitkille hiuksille kannattaa varata pampula tai solki, jotta ne eivät pukua pukiessa tartu hakasiin tai nappeihin. Pyydämme morsiamia välttämään kaikkia hajusteita sekä savukkeiden tuoksua asioidessaan liikkeessä. Tuoksut ja hajut tarttuvat hääpukuihin. Lisäksi osaksi henkilökunnasta ja suuri osa asiakkaistamme sairastuu hajusteista.

Sovituksen voi hoitaa kaikenlaisissa alusvaatteissa, mutta mikäli sinulla on olkaimettomat, ihonväriset rintaliivit, olet jo valmistautunut todella hyvin! Tarvittaessa neuvomme sen suhteen minkälaiset alusvaatteet sopivat parhaiten valitsemasi hääpuvun kanssa.

Voinko ottaa valokuvia sovittamistani puvuista?

Meillä henkilökunta hoitaa pukujen kuvaamisen asiakkaan päällä, ammattitaidolla. Sinun ja seurueesi tarvitsee vain rentoutua ja ihastella pukua, me hoidamme loput.

Omien kuvien ottaminen hääpuvuissa ei ole sallittua siksi että puvut ovat asiakkaidemme omaisuutta. Saat Wedding Garagen ottamat kuvat mukaasi kun ostat puvun!

Myyttekö uusia vai käytettyjä pukuja?

Wedding Garage myy vain laadukkaita, käytettyjä tai käyttämättömiä hääpukuja. Valikoimassa on useiden liikkeiden outlet-hääpukuja yksityisasiakkaiden omistamien pukujen lisäksi.

Mitä maksutapoja te hyväksytte?

Wedding Garagessa voit maksaa pankki- tai luottokortilla, käteisellä, varmennetulla tilisiirrolla tai laskulla. Laskutuslisä on 8€ / lasku. Hääpuvun luovutamme asiakkaalle, kun maksu on vastaanotettu.

Haluan myydä pukuni, miten te toimitte?

Wedding Garage välittää käytettyjä ja käyttämättömäksi jääneitä hääpukuja - mikäli sinulla on alle 3 vuotta sitten hääpukuliikkeestä tai tunnetulta ompelijalta ostettu hääpuku, voit tuoda sen meille myyntiin.

Myyntiin tulevan hääpuvun tulee olla alle 3 vuotta vanha, ehjä (pieniä jälkiä voidaan arvioida aina tapauskohtaisesti) ja pesetetty. Puku tulee olla pesetetty ilman hajustettuja pesuaineita.

Hääpuvun myyjä päättää puvun myyntihinnan, mutta annamme mielellämme suosituksen, kun tuot puvun myyntiin paikan päälle. Emme anna hinta-arvioita näkemättä hääpukua.

Hääpuvun myyjä maksaa meille myyntipalkkion ja hääpuvun myyntihinnasta Wedding Garage pidättää provision. Tarjouksia voi löytää esim. Instagram-sivultamme tai Facebook-markkinointimme kautta, mutta myös verkkosivujemme etusivulla on yleensä nähtävissä sesongin tarjous.

Wedding Garage ei palauta myyntipalkkiota. Mikäli puku ei mene kaupaksi sovitussa ajassa voidaan puvun myyntiaikaa jatkaa aina sopimuskohtaisesti. Emme veloita uutta myyntipalkkiota, mikäli asiakas jatkaa puvun myyntiä.

Hääpuvun omistaja ei saa myydä hääpukua muualla eri hintaan kuin mitä myyntisopimuksessa sovitaan hääpuvun myyntihinnaksi.

Ostatteko hääpukuja?

Wedding Garage ei osta hääpukuja, ainoastaan välittää niitä. Välitysprosenttimme on huomattavan korkea ja palvelumme helpottaa yksityishenkilöiden hääpukujen myyntiä. Suosittelemme tutustumaan asiakkaidemme antamaan palautteeseen esim. Facebook-sivuillamme osoitteessa https://www.facebook.com/weddinggarage/

Voinko vuokrata hääpuvun Wedding Garagen kautta?

Wedding Garage ei vuokraa hääpukuja. Jyväskylässä hääpukuja vuokraa www.ompelimo.fi.

Miten hääpuvun lähettäminen myyntiin onnistuu kauempaa Suomesta?

Ota yhteyttä sähköpostilla . Otamme vastaan vain matkahuollon kautta lähipisteelle toimitettuja paketteja, tai liikkeeseen asti toimitettuja paketteja. Paketin liikeeseen asti voi toimittaa meille millä tahansa palvelulla tai tuttavien kyydillä. Huomioithan että puvun myyjä vastaa lähetyskustannuksista.

Mitä jos muutan mieleni ostamastani hääpuvusta?

Wedding Garagella ei ole vaihto- tai palautusoikeutta hääpuvuille. Suosittelemme tutustumaan pukuun harkiten ja rauhassa ja konsultoimaan ystäviä ennen puvun ostopäätöstä.

Muista että voit kuitenkin myydä yhden, kaksi tai vaikka kolme hääpukua kauttamme jos kriteerit täyttyvät. Pettymyksen kohdatessa suosittelemme että otatte meihin yhteyttä niin ratkaisemme ongelman. Ja kyllä, meille on tuotu joskus kerralla jopa kolme hääpukua samalta morsiamelta myyntiin.

Miten pääsen hääpukumalliksi?

Wedding Garage ottaa hääpukumalleiksi ihania naisia kaikissa mittasuhteissa ja kokoluokissa - tarvitaan vain persoonallisuutta! Meillä on myynnissä koot pienistä isoihin ja lyhyistä pitkiin pukuihin, joten aina kuvauksia järjestäessämme etsimme ennakkoon ilmoittautuneista ehdokkaista sopivia! Laita meille sähköposti otsikolla "Malli" osoitteeseen ja kerro olennaiset tietosi: yhteystietosi, mittasi (pituus, vaatekoko, kengännumero, liivikoko) ja oma kasvokuvasi sekä kokovartalokuva sinusta, mieluiten vaatteet päällä. Emme aina vastaa heti, mutta kun järjestämme kuvauksia, otamme kyllä yhteyttä!

Maksamme malleille kuvauksesta palkkion.

Haluaisin tehdä kanssanne yhteistyötä, keneen otan yhteyttä?

Yhteistyöasioissa voit laittaa sähköpostia osoitteeseen . Emme maksa palkkiota blogikirjoituksista.

Puvun myynti

Alla on kuvattuna prosessi pukusi myymiseksi kauttamme.


Tarkista pukusi kunto ja ikä.

Wedding Garage välittää käytettyjä ja käyttämättömäksi jääneitä hääpukuja - mikäli sinulla on alle 3 vuotta sitten hääpukuliikkeestä tai tunnetulta ompelijalta ostettu hääpuku, voit tuoda sen meille myyntiin. Myyntiin tulevan hääpuvun tulee olla alle 3 vuotta vanha, ehjä (pieniä jälkiä voidaan arvioida aina tapauskohtaisesti) ja pesetetty. Puku tulee olla pesetetty ilman hajustettuja pesuaineita.

Varaa aika

Varaa aika ajanvarausjärjestelmämme kautta klikkaamalla tästä , tai sivujemme valikosta löytyvästä linkistä. Valitse kategoriaksi "Hääpuvun myynti", ja työ kohtaan "Esittelyaika".

Tuo pukusi meille sovittuna ajankohtana.

Teemme kanssasi myyntisopimuksen ja huolehdimme puolestasi puvun esittelyn, sovituksen ja myynnin asiakkaillemme. Saat itse päättää puvun myyntihinnan, mutta annamme mielellämme suosituksen, kun tuot puvun myyntiin paikan päälle. Emme anna hinta-arvioita näkemättä hääpukua.

Myyntisopimus sisältää tiedon myyntisopimuksen pituudesta, provisiosta ja myyntipalkkiosta. Pyrimme paperittomaan toimistoon, joten sinun tulee varmistaa että saamassasi sopimuksessa kaikki tiedot ovat oikein ja lähettää meille kuittaus asiasta. Mikäli et saa sopimusta tai siinä on jotain ongelmia, ota silloinkin yhteyttä. Selvitämme asian mahdollisimman nopeasti.

Odota yhteydenottoamme.

Otamme sinuun yhteyttä kun olemme saaneet pukusi myytyä ja maksamme ansaitsemasi rahat pankkitilillesi. Mikäli puku ei mene kaupaksi sovitussa ajassa voidaan puvun myyntiaikaa jatkaa aina sopimuskohtaisesti. Emme veloita uutta myyntipalkkiota, mikäli asiakas jatkaa puvun myyntiä mutta puvusta pidättämämme provisio nousee 5%.

Muuta kysyttävää? Ota yhteyttä!
Meistä lyhyesti

Hyvään palveluun erikoistunut Wedding Garage toimii kehopositiivisuuden kautta - jokainen morsian on oikean kokoinen. Valikoimassamme on valtava määrä eri merkkien morsiuspukuja ja kokoja pienistä isoihin, aina kokoon 60 asti. Toimintaamme kuuluu myös ekologisuus, voit löytää kauttamme niin käytettyjä kuin käyttämättömäksi jääneitä tai outlet-hääpukuja. Palvelemme Jyväskylässä kahdessa liikkessä.

Wedding Garagen tietosuoja

Wedding Garagen verkkosivuilla toimitaan kuten verkkosivuilla yleensä: tietokantaan jää informaatio siitä mistä IP-osoitteesta meille tullaan, miltä verkkosivulta meille tullaan (osaamme kohdentaa markkinointia ja hakusanoja ja tiedämme miten tärkeitä yhteistyökumppaneiden linkittäminen on), ja mikä sisältö asiakasta sivuillamme kiinnostaa (eli mitä meidän kannattaa parannella). Kaikki tällainen tiedon kerääminen on rutiinia kaikilla internetin sivustoilla, eikä meidän toimintamme eroa muista. Seuraamme siis sitä kuinka paljon sivustolla käy ihmisiä, kauanko he sivustolla viipyvät ja sitä, mitä tietoa sivulta haetaan. Tämä on yritystoiminnan kannalta olennaista. Teoriassa voisimme katsoa kaiken IP-osoitteiden sijainneista alkaen, mutta sellaiseen ei ole ollut vielä tarvetta, tai aikaa. Joskus tulee katsottua dataa siitä mistä maasta meidän verkkosivuilla käydään, se on ihan mielenkiintoista näin pienelle firmalle.

Asiakas saattaa myös luovuttaa meille itse itsestään tietoja, joko sähköpostilla, tekstiviesteillä tai verkkoajanvarauksen kautta. Kyseiset tiedot ovat tallessa aina siinä kanavassa, minne ne asiakas on laittanut, esim. nettiajanvaraus-palvelussamme: nimensä ja yhteystietonsa ja viestinsä asiaan liittyen. Näitä ajanvaraustietoja käytämme hyväksi palvelua tuottaessamme: työntekijät saavat tiedon saapuvista asiakkaista ja tulemme töihin ajanvarausten mukaisesti. Säästämme yhteystiedot yhteydenpitoa varten: vastaamme kysymyksiin ja laitamme sovituksesta valokuvia tai laskuja, jos sellaiselle on tarvetta. Osa tiedoista voidaan poistaa, jos niissä huomataan virheitä, mutta esim. laskutukseen liittyvät tiedot meidän on verottajan vuoksi säästettävä tietyn aikaa. Ajanvaraustiedot ovat henkilökuntamme käytössä eikä niitä luovuteta ulkopuolisille. Mikäli haluat tarkastaa mitä tietoja meillä sinusta on, tai tahdot että ne poistetaan, sinulla on siihen oikeus, ja kohtuullisessa ajassa vastaamme tällaisiin pyyntöihin, ota yhteyttä GO.YISLSII3GPPYX@FO3G@

Arkaluonteisia tietoja meillä ei tallenneta, ellei joku välttämättä halua sellaista omiin asiakastietoihinsa pyytämättä ilmoittaa – me emme kysele henkilökohtaisia asioita. Ainoastaan osamaksusopimuksia tehdessämme tallennamme lakisääteisistä syistä henkilötunnuksen. Myyntisopimuslomakkeissa olevat tiedot ovat ulkopuolisille nimettömiä. Osa tiedoista on tallennettuna myös paperisena versiona, mutta suurin osa tiedoista sähköisessä muodossa. Paperiset tiedostot ovat vartioidussa ja lukitussa paikassa eikä niitä niin vaan mennä räpläämään. Sähköisiä laitteita: tietokoneita, tabletteja ja kännyköitä suojataan asianmukaisesti virusturvalla ja salasanoilla pilvipalvelussa, ja meidän it-insinöörimme kyllä huolehtii näistä asioista. Emme ulkoista palvelua vaan se hoidetaan talon sisältä. Ajanvarauspalvelu (Avoinna24) tosin on ostettu ja sen tavat käsitellä dataa ovat heidän vastuullaan, tiedon heidän tietosuoja-asioistaan löytää kyseisestä verkko-osoitteesta https://avoinna24.fi. Käytännössä heitä kiinnostavat ne asetukset joilla me heidän sivustoaan käytämme: sivuston värit, työntekijöiden salasanat ja koodit ja sen sellaiset. Itse en ainakaan ole huolissani siitä, että heillä on nimeni ja sähköpostini tallessa jossain datapankissa.

Jos muutamme jotain käytäntöä, ilmoitamme siitä kyllä. Emme osta emmekä myy tallentamiamme tietoja, koska meillä on ainakin vielä riittänyt asiakkaita ja tuloja ihan tästä päätoimisesta tulostamme, hääpukujen välittämiseen liittyvästä yritystoiminnasta ja kultakorujen kaupasta. Joskus asiakkaan pyynnöstä laitamme heidän tietonsa ja tarvittaessa valokuvan ostetusta tuotteesta yhteistyökumppanille, esimerkiksi ompelijalle, mutta tähänkin kysytään aina lupa ihan kasvotusten ja viestistä lähtee kopio asiakkaalle. Kaiken kaikkiaan ollaan aika hillittyjä näiden juttujen kanssa, mutta aina saa tietysti kysyä lisää, jos alkaa jännittää jokin asia. Ihan iloksemme me tätä työtä teemme!

Halutessasi voi myös tutustua yksityiskohtaisemmin käytäntöihimme lataamalla tietosuojaselosteemme PDF-muodossa tästä.

Evästeiden käytöstä ja sivustomme analytiikasta

Käytämme sivuillamme evästeitä vain sivuston käytön teknisen ja palvelullisen käytön mahdollistamiseksi ja edistämiseksi, sekä tilastolliseen analysointiin. Wedding Garage ei harjoita evästeisiin tai muihin tekniikoihin perustuvaa uudelleenmarkkinointia. Käytämme evästeisiin perustuvaa Google Analyticsia parantaaksemme ja arvioidaksemme sivustomme käyttöä ja toimivuutta. Tässä yhteydessä Analytics kokoaa käyttöömme tavanomaisia sivuston käyttöraportteja joista ei voi tunnistaa henkilöitä. Lisätietoja Google Analyticsiin liittyvästä tietosuojasta löytyy täältä. Sivuillamme on lisäksi käytössä tavanomaiset jaa-painikkeet Facebookilta. Emme yhdistä evästetietoja, serverilokeja tai vastaavia tietoja henkilötietoihin.

Evästeiden käytön estäminen selaimessa.

Evästeitä voit hallinnoida selaimesi tavanomaisten eväste-toimintojen avulla. Lisätietoja evästeiden hallinnasta selaimessasi on osoitteessa http://aboutcookies.org/.


Wedding Garage Myyntisopimuksen ehdot

SOPIMUKSEN OSAPUOLET

Hääpukuliike Wedding Garage (2887132-6) ja asiakas, jonka tiedot kirjataan myyntisopimuslomakkeeseen. Vain puvun omistaja voi myydä hääpuvun. Puvun myyjän tulee pyydettäessä esittää kuitti tai muu tosite puvun omistamisesta.

SOPIMUKSEN VOIMASSAOLOAIKA

Sopimus alkaa siitä päivästä, kun asiakas on maksanut myyntipalkkion, ellei sopimukseen erikseen asiakkaan pyynnöstä kirjata muuta päivämäärää. Wedding Garage sitoutuu myymään tuotetta kaksi kuukautta, mutta sopimuksen jatkuminen on mahdollista tietyin ehdoin.

SOPIMUKSEN KUSTANNUKSET MYYJÄLLE

Myyjä maksaa myyntipalkkion 30€ ja hääpuvun myyntihinnasta pidätetään provisio myyjäliikkeelle, vähintään 30% tai 150€. Tämä on muutos aiempiin myyntisopimuksiin ja tulee voimaan 1.1.2022, ja niille sopimuksille jotka on tehty ennen 1.1.2022 siirtymäaika on 3kk. Asusteiden provisio on aina 40%.

SOPIMUKSEN EHDOT

Asiakas toimittaa liikkeeseen myytäväksi hääpuvun, jonka tulee olla alle kolme vuotta vanhaa mallistoa, ehjä ja pesetetty. Hääpuvun tulee olla tunnettua merkkiä (lista merkeistä liitteenä), ostettu hääpukuliikkeestä tai tunnetulta ompelijalta. Yrityksellä on oikeus kieltäytyä vastaanottamasta pukua myyntiin.

Puvussa tulee olla ripustuslenkit. Mikäli puvussa ei ole ripustuslenkkejä, ne voidaan ommella Ateljé Iinan puolella lisämaksusta voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Mikäli puku ei ole myyntikunnossa esim. ryppyisyyden vuoksi, se voidaan höyryttää myyjän kustannuksella voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Puku ei saa tuoksua tai haista.

Asiakas vastaa puvun kuljetukseen kuuluvista kustannuksista sekä tuodessa, ja jos pukua ei ole myyty, puvun palautuksessa. Asiakas saa koska tahansa aukioloaikojen puitteissa noutaa puvun takaisin. Wedding Garage sitoutuu myymään pukua sopimuskauden ajan.

Wedding Garage sitoutuu myymään pukua liikkeessä ja esittelemään sen sosiaalisen median kanavissa ja verkkosivuillaan, sekä päivittämään tuotetiedot kuvien yhteyteen. Sopimukseen sisältyy Instagram-kanavassa oleva esittelykuva, nosto tarinoissa, kuva Facebook-sivuilla oman kokoluokan kansiossa ja verkkosivuilla weddinggarage.fi

Myyntisopimukseen määritellään myyntipalkkion suuruus, myyntiaika ja provision suuruus. Myyntipalkkio on summa, jota ei palauteta asiakkaalle, riippumatta siitä meneekö puku kaupaksi. Myyntipalkkio kattaa puvun kustannukset kirjanpidossa, sekä puvun säilytyksen myynnin ajan. Provisio myyntihinnasta on myyntityöstä saatu palkka. Provisio vähennetään puvun myyntihinnasta.

Asiakas ei saa myydä pukua muualla sopimuksen voimassaoloaikana. Mikäli asiakas myy pukua muualla samaan aikaan, kun se on myynnissä Wedding Garagessa, myyntisopimus puretaan ja sopimussakko on 150€. (Sopimussakon määrä on vakiintunut minimäärä puvun myyntihinnan provisiosta.) Kun sopimuskausi päättyy, provisio myyntihinnasta nousee 10%. (Yleisimmin myyntiprovisio esitetään muodossa ”0-2kk 30%, sen jälkeen 40%.”)

Asiakas päättää myyntihinnan, pyydettäessä Wedding Garage antaa myyntihinnasta suosituksen. Puvulle määritellään myös minimihinta, jolla puku saadaan myydä, mikäli myyjäasiakasta ei tavoiteta ja ostaja-asiakas tekee puvusta tarjouksen. Minimihinta on salainen, eikä sitä kerrota ostajille.

Wedding Garage ei anna puvun myyntiin liittyen väliaikatietoja ilman sähköpostilla tehtyä pyyntöä. Pyynnöt tulee tehdä sähköpostiin GO.YISLSII3GPPYX@FO3G@ . Mikäli asiakas haluaa muuttaa puvun hintaa sopimuskauden aikana, sen voi tehdä kerran maksutta. Lisämuutokset ovat 10€/muutos. Kun puvun hintaa alennetaan, se päivitetään puvun myyntitietoihin ja nostetaan esiin Instagramin tarina-ominaisuudessa.

Ostajilla on aina mahdollisuus tehdä tarjous myynnissä olevista käytetyistä puvuista. Wedding Garage ottaa myyjään yhteyttä soittamalla tai tekstiviestillä, numerosta 0405185400 (Jyväskylä) 0405185432 (Helsinki) tai 0509133215 (yrittäjä). Yhteydenottoja tehdään kaikkina viikonpäivinä klo 9-21 välillä, mutta pääasiallisesti ti-la klo 9-18 välillä. Mikäli asiakas ei vastaa soitosta tai tekstiviestistä huolimatta lyhyen ajan kuluessa (n.5min), Wedding Garage pyrkii neuvottelemaan ostajan kanssa parhaan mahdollisen tarjouksen puvusta ja myy sen ostajalle huomioiden myyjän ennakkoon määrittelemän minimihinnan. Tuotteen kahden ensimmäisen kahden myyntiviikon aikana tarjouksen tekoa ei ehdoteta ostajalle.

Myyjällä on oikeus tarjouksen saadessaan hyväksyä tarjous, tehdä vastatarjous tai hylätä tarjous. Mikäli myyjä tekee vastatarjouksen, ostajalla ei ole velvollisuutta ostaa pukua tarjotulla hinnalla. Tarjouspyyntö ostajalta on muissa tapauksissa sitova. Myyjä voi myyntisopimusta tehdessä antaa etukäteen oman ohjeen siitä, miten toimitaan, jos puvusta tulee tarjous ja häntä ei tavoiteta. Tieto kirjataan Wedding Garage kassajärjestelmässä asiakastietoihin ja myyntisopimukseen.

HÄÄPUVUN SIIRROT MYYMÄLÖIDEN VÄLILLÄ

Hääpuvun siirto myymälöiden välillä myyjän ja ostajan toiveesta on maksullista. Kustannus on todellisiin kustannuksiin perustuva ja lasketaan aina tilannekohtaisesti puvun koon, kuljetustavan ja kiireellisyyden mukaan. Wedding Garage saa omalla kustannuksellaan siirtää puvun toiseen myymälään, mikäli se palvelee hääpuvun myyntiä paremmin. Mikäli liike on omasta aloitteestaan siirtänyt puvun eri myymälään, liike vastaa myös niistä kustannuksista jotka seuraavat sen palauttamisesta alkuperäiseen myyntipisteeseen. Mikäli asiakas on halunnut puvun myyntiin toiseen myymälään kuin mihin puvun on alun perin toimittanut, asiakas vastaa siirtokustannuksista.

MYYNTISOPIMUKSEN TIEDOT

Puvun myyjä kirjaa myyntisopimukseen yhteystietojen lisäksi puvun ostopaikan, ostohinnan ja määrittelee myyntihinnan. Myyjä vastaa siitä, että Wedding Garagella on oikeat yhteystiedot, joista myyjä tavoitetaan.

VALOKUVAT JA MUUT IMMATERIAALIOIKEUDET

Wedding Garage päättää millaisilla kuvilla pukua markkinoidaan. Emme julkaise asiakkaiden puvuista valokuvaajien kuvia ilman että asiakas lähettää meille sähköpostin jossa on kuvaajan kirjallinen lupa käyttää ja editoida kuvaa käytetyn hääpuvun markkinointiin vapaasti.

MAKSUJEN TILITYKSET

Wedding Garage tilittää myynnit kerran kuukaudessa asiakkaille kalenterikuukausittain, kun on saanut maksun tuotteen ostajalta (maksunvälittäjältä (NETS)). Mikäli ostaja tekee osamaksusopimuksen, myynti tilitetään vasta kun osamaksusopimus on maksettu kokonaan. Tilitykset tehdään pääasiallisesti tilisiirtoina. Puvun myyjä vastaa myyntitulosta tulevien tuottojen ilmoituksista verottajalle. Tilityspäivä on kalenterikuukauden päättymisestä 14vrk kuluessa.

VIRHEIDEN OIKAISU

Mikäli Wedding Garage tekee myyntityössä, säilytyksessä, kirjanpidossa tai raportoinnissa virheen, sen korjaaminen on kunnia-asia ja virhe korjataan mahdollisimman nopeasti, kun ilmoitus siitä on saatu. Pyydämme ilmoittamaan virheet sähköpostilla ( GO.YISLSII3GPPYX@FO3G@ ) mahdollisimman nopeasti, jotta virhe voidaan tarkistaa ja korjata. Jokaisesta reklamaatiosta tehdään kirjallinen muistio ja sisäinen selvitys, päivitetään toimintaohje ja lähetetään asiakkaalle sydämellinen kiitos siitä, että saimme palautetta, jonka avulla voimme parantaa toimintaamme. Mikäli asiakas on tyytymätön korjaukseen, annamme mielellämme kuluttajaviranomaisen yhteystiedot ja kirjallisen vastauksen, jonka voi liittää oikaisupyynnön liitteeksi.

TIETOJEN TALLENTAMINEN

Wedding Garage tallentaa puvun myyjästä tiedot kassajärjestelmään tiedot ja säilyttää niitä kirjanpitoon liittyvien lakien mukaisesti. GDPR-asetusten mukaisesti verkkosivuillamme on tietosuoja-asioista seloste. Tietoja saatetaan, mikäli asiakas on myyntiin tuonnin yhteydessä valinnut ompelimopalveluita käyttöönsä, luovuttaa yhteydenottoa varten Ateljé Iinan Iina Naumaselle (puhelinnumero, sähköposti, tuotetiedot) mutta muille ulkopuolisille tietoja ei luovuteta tai myydä.

Halutessasi voi myös ladata myyntiehtomme PDF-muodossa tästä.


Wedding Garage palveluehdot

OSAPUOLET

Nämä ehdot (”Ehdot”) soveltuvat sopimukseen (”Sopimus”), joka on solmittu tänä päivänä, jolloin Sinä olet soittamalla, tekstiviestillä tai siihen rinnastettavalla tavalla, ajanvarauspalvelussa tai sähköpostilla teet ajanvarauksen Wedding Garagen myymälään.

Wedding Garage Oy, Y-tunnus 2887132-6, osoitteessa Rajakatu 28, 40200 Jyväskylä (”Myyjä”) ja

Sinä asiakas, joka olet hyväksynyt (mikäli olet alle 18 vuotta, Sinun on hankittava huoltajien hyväksyntä) sähköisesti, sähköpostilla tai kirjallisesti Sopimuksen tuotteiden ja/tai palveluiden ostamisesta ja ajan varauksesta palveluiden antamista varten (”Sinä”).

Myyjä ja Sinä voitte olla molemmat jäljempänä yhdessä ”Osapuolet” ja kumpikin erikseen ”Osapuoli”.

MÄÄRITTELYT

”Palvelu” tarkoittaa Myyjän markkinoimia ja myymiä palveluita joihin voit varata ajan. Palvelut tarkoittavat kaikkia ajanvarauspalveluita hääpukuliikkeeseen.

”Palveluvaraus” tarkoittaa ajanvarausta Palveluihin eli Palvelun ostamista.

PALVELUVARAUKSET JA NIIDEN PERUMINEN

Tekemäsi Palveluvaraukset ovat sitovia sopimuksia Sinun ja Myyjän välillä. Voit kuitenkin perua Palveluvarauksen seuraavasti:

Jos perut Palveluvarauksen viimeistään 1 päivää ennen varaamaasi palveluaikaa, voit tehdä sen sähköisesti Avoinna24-palvelussa ja Palvelua ei veloiteta. Palvelun voi myös perua soittamalla liikkeeseen aukioloaikojen puitteissa, tai jos Palveluvaraukseen on aikaa enemmän kuin 72h, voit tehdä sen sähköpostilla GO.YISLSII3GPPYX@FO3G@

Jos et peru ajanvarausta tai perut Palveluvarauksen myöhemmin kuin 1 päivää ennen varaamaasi palveluaikaa, voit tehdä Myyjälle ja Sinun tulee maksaa Myyjälle 100% Palvelun hinnasta.

Myyjä voi laskuttaa Sinulta edellä olevat maksut laskulla, mikäli Osapuolet eivät sovi, että maksat ne Myyjän tiloissa. Myyjä voi lisätä kohtuullisen laskutuslisän 8,00 euroa laskun summaan.

Mikäli Myyjä joutuu perumaan Palveluvarauksen, Sinun ei tarvitse maksaa Palvelun hintaa. Myyjällä on oikeus perua Palveluvaraus, jos Palvelun toimittamiselle tulee este, esimerkiksi sairaustapaus tai muu vastaava este.

TOIMITUS JA HINNAT
Toimitusaika

Tilaamasi Tuotteet ja Palvelut toimitetaan Myyjän varaston ja resurssien mukaisesti. Myyjän Avoinna24-palvelussa antamat toimitusajat ovat arvioita, eivätkä ne sido Myyjää, mikäli Myyjä ei ole kirjallisesti vahvistanut toimitusta tiettynä ajankohtana.

Toimitusmaat ja toimituspaikka

Mikäli Myyjä ei ole sitoutunut kirjallisesti muuhun tilaushetkellä, toimitusmaa on Suomi. Palvelut annetaan ja Tuotteet luovutetaan Myyjän päätoimipaikassa, joka on ilmoitettu Myyjän palveluosoiteeksi, mikäli Myyjä ei ole sitoutunut kirjallisesti muuhun tilaushetkellä.

Hinnat

Palveluiden hinnat on kerrottu Myyjän verkkosivuilla täällä: https://www.weddinggarage.fi. Hinta vahvistetaan tilausta tehtäessä ja tilausvahvistuksessa.

Myyjällä on oikeus muuttaa Palveluiden hintoja koska tahansa, mutta muutokset eivät vaikuta Palveluiden ostoihin, jotka on tehty ennen hinnanmuutosta.

Jos maksat Palvelun laskua vastaan Myyjälle jälkikäteen, Sinun on maksettava hinta viimeistään neljäntoista vuorokauden kuluttua laskun päivämäärästä. Laskutettaviin Palveluihin lisätään laskutuslisä 8€.

Maksutavat ja maksuaika

Avoinna24-palvelussa tekemäsi Tuotteiden ja Palveluiden ostot on mahdollista maksaa niillä maksutavoilla, jotka on kulloinkin ilmaistu Avoinna24-palvelussa tehdessäsi ostoksia. Myyjällä on oikeus veloittaa lisämaksu tietyistä maksutavoista ja tämä on kerrottu ostohetkellä. Jos laskutus on vaihtoehtona, Myyjä voi lisätä Avoinna24- palvelussa ilmaistun laskutuslisän laskun summaan.

Puhelimitse, sähköpostilla, tekstiviestillä tai sitä vastaavalla tavalla tehtävä ajanvaraus maksetaan myymälässä paikan päällä, tai vaihtoehtoisesti laskulla jonka laskutuslisä on 8€.

Laskuille myönnettävä maksuaika on neljätoista (14) päivää laskun päivämäärästä.

Myyjä ei ole vastuussa verkkopankin, luottokorttiyhtiön järjestelmän tai muun maksamisessa käytetyn järjestelmän toiminnasta, mikäli pakottava voimassa oleva oikeus ei päätä toisin.

Alaikäiset

Voimassa oleva laki edellyttää, että tarvitset huoltajien suostumuksen, mikäli et ole täyttänyt 18 vuotta. Sopimus astuu voimaan vasta sen jälkeen, kun Sinä ja huoltajasi ovat antaneet suostumuksensa Sopimuksen solmimiseen.

YHTEYDENPITO

Sinun on pidettävä yhteystiedot ajan tasalla Avoinna24-palvelussa, niin että Myyjä voi ottaa Sinuun yhteyttä tarvittaessa. Mikäli olet tehnyt varauksen muulla tavalla, sinun tulee olla kyseisen yhteydenpitotavan tavoitettavissa (puhelin tai sähköposti).

Tässä tarkoituksessa Myyjällä on oikeus lähettää Sinulle myös sähköposteja ja tekstiviestejä.

Myyjä voi lähettää Sinulle sähköpostia salaamattomana. Tällaisen viestinnän turvallisuutta heikentää se, että väärin reititettynä tai siepattuna suojaamaton sähköposti voidaan lukea helpommin kuin suojattu sähköposti.

On tärkeää, että Sinä ymmärrät ja hyväksyt, että mitkä tahansa tiedot, jotka on lähetty Internetin tai muun julkisen tietoverkon välityksellä, eivät ole 100 % turvassa. Siinä määrin kuin pakottava laki sallii, Myyjä ei vastaa mistään menetyksestä koskien tietoja, jotka Sinä lähetät Myyjälle Internetin tai muun julkisen tietoverkon välityksellä.

REKLAMAATIOT JA PALAUTUSOIKEUS

Tuotteet myydään sellaisina, kuin ne ovat vaaranvastuun siirtyessä Tuotteesta Myyjältä Sinulle, jollei tästä nimenomaisesti kirjallisesti sovita toisin Osapuolten kesken.

Palvelut myydään sellaisina, kuin ne ovat, mikäli tästä ei nimenomaisesti kirjallisesti sovita toisin Osapuolten kesken.

Reklamaatio- ja palautusajat ovat sovellettavan lainsäädännön mukaiset.

VASTUUNRAJOITUS

Myyjän vastuu Palveluista ja Tuotteista rajautuu lain sallimiin enimmäismääriin kaikissa tilanteissa.

EI TAKUUTA

Myyjä ei myönnä Tuotteille tai Palveluille takuuta, mikäli Osapuolten kesken ei ole sovittu toisin kirjallisesti.

SOVELLETTAVA LAKI

Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.

SOPIMUKSEN SIIRTÄMINEN

Myyjä saa siirtää Sopimuksen tai sen osan kolmannelle osapuolelle, jos Myyjä on liiketoimintakaupan, yritysjärjestelyn tai vastaavan toimenpiteen kohteena tai osapuolena.

Halutessasi voi myös ladata palveluehtomme PDF-muodossa tästä.


Copyright © Wedding Garage 2021

Rajakatu 28 Jyväskylä

WG Plus Tapionkatu 15 Jyväskylä

Jyväskylä: Ma: suljettu, Ti-Pe: 10:00 - 17:00, muina aikoina sopimuksen mukaan.

Palaa ylös