Wedding Garage aloitti toimintansa pienenä 15㎡ autotalliin nikkaroituna liiketilana,
josta tietysti nimemme juontuu.
Ajatuksenamme oli helpottaa käytettyjen hääpukujen ostamista ja myymistä. Hyvien kuvien
ottaminen,
puhelimeen vastaaminen ja sovitusten järjestäminen vieraan ihmisen kotona voi olla itse
toteutettuna työlästä ja aikaa vievää.
Paikka jossa voisi sovittaa samalla kertaa useampia käytettyjä pukuja ja saada hyvää
palvelua, kuulosti hyvältä
idealta.
Maija hankki käyttämättömiä pukuja ja otti tuttujensa käytettyjä pukuja välitettäväksi,
joilla pääsimme alkuun.
Asiakkaita alkoi käydä ympäri Suomea ja autotallimme kävi nopeasti liian pieneksi.
Perustimme osakeyhtiön ja siirryimme ulkoisiin liiketiloihin Jyväskylän Kauppakadulle.
Meistä oli nopeasti
kasvanut pieni kivijalkaliike ja haasteena oli nyt saada toimintamalli kannattavaksi hieman
suuremmassa mittakaavassa.
"Meille kannattaa tulla asiakkaaksi kauempaakin, sillä joskus vasta erilaisia pukuja
sovittaessa huomaa että se mitä alunperin ajatteli, ei olekaan paras vaihtoehto omalle
vartalotyypille. Meillä pukua sovittaessa näkee myös kaikki muut samankokoiset hääpuvut ja
voi yllättyä positiivisesti. Meiltä löytyy myös asusteita ja kenkiä."
Pian huomasimme tarvitsevamme apuvoimia kasvaneen kiinnostuksen ja asiakasmäärän johdosta ja
palkkasimme ensimmäiset työntekijämme liikkeeseen.
Jatkoimme ahkeraa markkinointia sekä verkostoitumista, ja saimme myyntiin myös uusia sekä
outlet pukuja suomalaisilta hääpukusuunnittelijoilta
ja jälleenmyyjiltä.
Mitä teemme?
Wedding Garage ottaa myyntiin käytettyjä ja käyttämättömäksi jääneitä, hääpukuliikkeestä tai
hääpukuompelijalla teetettyjä
hääpukuja jotka ovat alle 3 vuotta vanhoja, ja jos käytettyjä, pesetettyjä. Lisäksi myyntiin
kelpaavat hunnut, alushameet
ja asusteet. Liikkeen valikoimasta löytyy myös kotimaisten suunnittelijoiden ja valmistajien
tekemiä kierrätys- tai hopeakoruja.
Valikoimaamme kuuluvat myös uutena tunnettujen valmistajien asusteet ja hääpuvut, aina
kokoon 60 asti.
Hyvään palveluun erikoistunut Wedding Garage toimii kehopositiivisuuden kautta -
jokainen morsian on oikean kokoinen. Valikoimassamme on valtava määrä eri merkkien morsiuspukuja ja
kokoja pienistä isoihin, aina kokoon 60 asti. Toimintaamme kuuluu myös ekologisuus, voit löytää
kauttamme niin käytettyjä kuin käyttämättömäksi jääneitä tai outlet-hääpukuja.
Wedding Garagen verkkosivuilla toimitaan kuten verkkosivuilla yleensä: tietokantaan jää informaatio siitä
mistä IP-osoitteesta meille tullaan, miltä verkkosivulta meille tullaan (osaamme kohdentaa markkinointia ja
hakusanoja ja tiedämme miten tärkeitä yhteistyökumppaneiden linkittäminen on), ja mikä sisältö asiakasta
sivuillamme kiinnostaa (eli mitä meidän kannattaa parannella). Kaikki tällainen tiedon kerääminen on
rutiinia kaikilla internetin sivustoilla, eikä meidän toimintamme eroa muista. Seuraamme siis sitä kuinka
paljon sivustolla käy ihmisiä, kauanko he sivustolla viipyvät ja sitä, mitä tietoa sivulta haetaan. Tämä on
yritystoiminnan kannalta olennaista. Teoriassa voisimme katsoa kaiken IP-osoitteiden sijainneista alkaen,
mutta sellaiseen ei ole ollut vielä tarvetta, tai aikaa. Joskus tulee katsottua dataa siitä mistä maasta
meidän verkkosivuilla käydään, se on ihan mielenkiintoista näin pienelle firmalle.
Asiakas saattaa myös luovuttaa meille itse itsestään tietoja, joko sähköpostilla, tekstiviesteillä tai
verkkoajanvarauksen kautta. Kyseiset tiedot ovat tallessa aina siinä kanavassa, minne ne asiakas on
laittanut, esim. nettiajanvaraus-palvelussamme: nimensä ja yhteystietonsa ja viestinsä asiaan liittyen.
Näitä ajanvaraustietoja käytämme hyväksi palvelua tuottaessamme: työntekijät saavat tiedon saapuvista
asiakkaista ja tulemme töihin ajanvarausten mukaisesti. Säästämme yhteystiedot yhteydenpitoa varten:
vastaamme kysymyksiin ja laitamme sovituksesta valokuvia tai laskuja, jos sellaiselle on tarvetta. Osa
tiedoista voidaan poistaa, jos niissä huomataan virheitä, mutta esim. laskutukseen liittyvät tiedot meidän
on verottajan vuoksi säästettävä tietyn aikaa. Ajanvaraustiedot ovat henkilökuntamme käytössä eikä niitä
luovuteta ulkopuolisille. Mikäli haluat tarkastaa mitä tietoja meillä sinusta on, tai tahdot että ne
poistetaan, sinulla on siihen oikeus, ja kohtuullisessa ajassa vastaamme tällaisiin pyyntöihin, ota yhteyttä
GO.YISLSII3GPPYX@FO3G@
Arkaluonteisia tietoja meillä ei tallenneta, ellei joku välttämättä halua sellaista omiin asiakastietoihinsa
pyytämättä ilmoittaa – me emme kysele henkilökohtaisia asioita. Ainoastaan osamaksusopimuksia tehdessämme
tallennamme lakisääteisistä syistä henkilötunnuksen. Myyntisopimuslomakkeissa olevat tiedot ovat
ulkopuolisille nimettömiä. Osa tiedoista on tallennettuna myös paperisena versiona, mutta suurin osa
tiedoista sähköisessä muodossa. Paperiset tiedostot ovat vartioidussa ja lukitussa paikassa eikä niitä niin
vaan mennä räpläämään. Sähköisiä laitteita: tietokoneita, tabletteja ja kännyköitä suojataan asianmukaisesti
virusturvalla ja salasanoilla pilvipalvelussa, ja meidän it-insinöörimme kyllä huolehtii näistä asioista.
Emme ulkoista palvelua vaan se hoidetaan talon sisältä. Ajanvarauspalvelu (Avoinna24) tosin on ostettu ja
sen tavat käsitellä dataa ovat heidän vastuullaan, tiedon heidän tietosuoja-asioistaan löytää kyseisestä
verkko-osoitteesta https://avoinna24.fi. Käytännössä heitä kiinnostavat ne asetukset joilla me heidän
sivustoaan käytämme: sivuston värit, työntekijöiden salasanat ja koodit ja sen sellaiset. Itse en ainakaan
ole huolissani siitä, että heillä on nimeni ja sähköpostini tallessa jossain datapankissa.
Jos muutamme jotain käytäntöä, ilmoitamme siitä kyllä. Emme osta emmekä myy tallentamiamme tietoja, koska
meillä on ainakin vielä riittänyt asiakkaita ja tuloja ihan tästä päätoimisesta tulostamme, hääpukujen
välittämiseen liittyvästä yritystoiminnasta ja kultakorujen kaupasta. Joskus asiakkaan pyynnöstä laitamme
heidän tietonsa ja tarvittaessa valokuvan ostetusta tuotteesta yhteistyökumppanille, esimerkiksi
ompelijalle, mutta tähänkin kysytään aina lupa ihan kasvotusten ja viestistä lähtee kopio asiakkaalle.
Kaiken kaikkiaan ollaan aika hillittyjä näiden juttujen kanssa, mutta aina saa tietysti kysyä lisää, jos
alkaa jännittää jokin asia. Ihan iloksemme me tätä työtä teemme!
Halutessasi voi myös tutustua yksityiskohtaisemmin käytäntöihimme lataamalla
tietosuojaselosteemme PDF-muodossa tästä.
Evästeiden käytöstä ja sivustomme analytiikasta
Käytämme sivuillamme evästeitä vain sivuston käytön teknisen ja palvelullisen käytön mahdollistamiseksi ja
edistämiseksi, sekä tilastolliseen analysointiin. Wedding Garage ei harjoita evästeisiin tai muihin
tekniikoihin perustuvaa uudelleenmarkkinointia. Käytämme evästeisiin perustuvaa Google Analyticsia
parantaaksemme ja arvioidaksemme sivustomme käyttöä ja toimivuutta. Tässä yhteydessä Analytics kokoaa
käyttöömme tavanomaisia sivuston käyttöraportteja joista ei voi tunnistaa henkilöitä. Lisätietoja Google
Analyticsiin liittyvästä tietosuojasta löytyy täältä. Sivuillamme on
lisäksi käytössä tavanomaiset jaa-painikkeet Facebookilta. Emme yhdistä evästetietoja, serverilokeja tai
vastaavia tietoja henkilötietoihin.
Evästeiden käytön estäminen selaimessa.
Evästeitä voit hallinnoida selaimesi tavanomaisten eväste-toimintojen avulla. Lisätietoja evästeiden
hallinnasta selaimessasi on osoitteessa http://aboutcookies.org/.
Wedding Garage Myyntisopimuksen ehdot
SOPIMUKSEN OSAPUOLET
Hääpukuliike Wedding Garage (2887132-6) ja asiakas, jonka tiedot kirjataan myyntisopimuslomakkeeseen. Vain
puvun omistaja voi myydä hääpuvun. Puvun myyjän tulee pyydettäessä esittää kuitti tai muu tosite puvun
omistamisesta.
SOPIMUKSEN VOIMASSAOLOAIKA
Sopimus alkaa siitä päivästä, kun asiakas on maksanut myyntipalkkion, ellei sopimukseen erikseen asiakkaan
pyynnöstä kirjata muuta päivämäärää. Wedding Garage sitoutuu myymään tuotetta kaksi kuukautta, mutta
sopimuksen jatkuminen on mahdollista tietyin ehdoin.
SOPIMUKSEN KUSTANNUKSET MYYJÄLLE
Myyjä maksaa myyntipalkkion 31€ ja hääpuvun myyntihinnasta pidätetään provisio myyjäliikkeelle, vähintään
30% tai 150€. Tämä on muutos aiempiin myyntisopimuksiin ja tulee voimaan 10.1.2023, ja niille sopimuksille
jotka on tehty ennen 9.1.2023 siirtymäaika on 3kk. Asusteiden provisio on aina 40%. Pelkkiä asusteita ei
oteta myyntiin.
SOPIMUKSEN EHDOT
Asiakas toimittaa liikkeeseen myytäväksi hääpuvun, jonka tulee olla alle kolme vuotta vanhaa mallistoa, ehjä
ja pesetetty. Hääpuvun tulee olla tunnettua merkkiä (lista merkeistä liitteenä), ostettu hääpukuliikkeestä
tai tunnetulta ompelijalta. Yrityksellä on oikeus kieltäytyä vastaanottamasta pukua myyntiin.
Puvussa tulee olla ripustuslenkit. Mikäli puku ei ole myyntikunnossa esim.
ryppyisyyden vuoksi, se voidaan höyryttää myyjän kustannuksella voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Puku
ei saa tuoksua tai haista.
Asiakas vastaa puvun kuljetukseen myymälään perille asti kuuluvista kustannuksista sekä tuodessa, ja jos
pukua ei ole myyty, puvun palautuksessa. Asiakas saa koska tahansa aukioloaikojen puitteissa noutaa puvun
takaisin. Wedding Garage sitoutuu myymään pukua sopimuskauden ajan.
Wedding Garage sitoutuu myymään pukua liikkeessä ja esittelemään sen sosiaalisen median kanavissa ja
verkkosivuillaan, sekä päivittämään tuotetiedot kuvien yhteyteen. Sopimukseen sisältyy Instagram-kanavassa
oleva esittelykuva, nosto tarinoissa, kuva Facebook-sivuilla oman kokoluokan kansiossa ja verkkosivuilla
weddinggarage.fi
Myyntisopimukseen määritellään myyntipalkkion suuruus, myyntiaika ja provision suuruus. Myyntipalkkio on
summa, jota ei palauteta asiakkaalle, riippumatta siitä meneekö puku kaupaksi. Myyntipalkkio kattaa puvun
kustannukset kirjanpidossa, sekä puvun säilytyksen myynnin ajan. Provisio myyntihinnasta on myyntityöstä
saatu palkka. Provisio vähennetään puvun myyntihinnasta.
Asiakas ei saa myydä pukua muualla sopimuksen voimassaoloaikana. Mikäli asiakas myy pukua muualla samaan
aikaan, kun se on myynnissä Wedding Garagessa, myyntisopimus puretaan ja sopimussakko on 150€. (Sopimussakon
määrä on vakiintunut minimäärä puvun myyntihinnan provisiosta.) Kun sopimuskausi päättyy, provisio
myyntihinnasta nousee 10%. (Yleisimmin myyntiprovisio esitetään muodossa ”0-2kk 30%, sen jälkeen 40%.”)
Asiakas päättää myyntihinnan. Kun asiakas tuo pukua myyntiin, voi asiakas pyytää arvion myyntihinnasta.
Puvulle määritellään myös minimihinta, jolla puku saadaan myydä, mikäli myyjäasiakasta ei tavoiteta ja
ostaja-asiakas tekee puvusta tarjouksen. Minimihinta on salainen, eikä sitä kerrota ostajille.
Pyydettäessä Wedding Garage antaa hääpuvuille hintasuosituksen. Hääpukujen myyntihinnan arvioiminen on
maksullinen palvelu. Mikäli puku on jo tuotu paikan päälle ja hyväksytty myyntiin, arvio on ilmainen. Mikäli
haluat tilata etänä saada hääpukusi hinnan arvioinnin, tulee asiasta lähettää sähköpostiin
GO.YISLSII3GPPYX@FO3G@
kirjallinen pyyntö. Viestissä pitää olla mukana laskutustiedot. Kun lasku on maksettu, voi varata ajan
konsultoinnille.
Wedding Garage ei anna puvun myyntiin liittyen väliaikatietoja ilman kirjallista pyyntöä. Pyynnöt tulee
tehdä sähköpostiin
GO.YISLSII3GPPYX@FO3G@
. Mikäli asiakas haluaa muuttaa puvun hintaa sopimuskauden aikana, sen voi tehdä kerran maksutta.
Lisämuutokset ovat 10€/muutos. Kun puvun hintaa alennetaan, se päivitetään puvun myyntitietoihin ja
nostetaan esiin Instagramin tarina-ominaisuudessa.
Ostajilla on mahdollisuus tehdä tarjous myynnissä olevista käytetyistä puvuista. Wedding Garage ottaa
tarjouksen saatuaan myyjään yhteyttä soittamalla tai tekstiviestillä, numerosta 0405185400 (Wedding Garage)
0405185432 (Wedding Garage Plus) tai 0509133215 (yrittäjä). Yhteydenottoja tehdään kaikkina viikonpäivinä
klo 9-21 välillä, mutta pääasiallisesti ti-la klo 9-18 välillä. Mikäli asiakas ei vastaa soitosta tai
tekstiviestistä huolimatta lyhyen ajan kuluessa (n.5min), Wedding Garage neuvottelee tarjouksen ja myy
hääpuvun ostajalle huomioiden myyjän ennakkoon määrittelemän minimihinnan. Tuotteen kahden ensimmäisen
kahden myyntiviikon aikana tarjouksen tekoa ei ehdoteta ostajalle.
Myyjällä on oikeus tarjouksen saadessaan hyväksyä tarjous, tehdä vastatarjous tai hylätä tarjous. Mikäli
myyjä tekee vastatarjouksen, ostajalla ei ole velvollisuutta ostaa pukua tarjotulla hinnalla. Tarjouspyyntö
ostajalta on muissa tapauksissa sitova. Myyjä voi myyntisopimusta tehdessä antaa etukäteen oman ohjeen
siitä, miten toimitaan, jos puvusta tulee tarjous ja häntä ei tavoiteta. Tieto kirjataan Wedding Garage
kassajärjestelmässä asiakastietoihin ja myyntisopimukseen.
MYYNTISOPIMUKSEN TIEDOT
Puvun myyjä kirjaa myyntisopimukseen yhteystietojen lisäksi puvun ostopaikan, ostohinnan ja määrittelee
myyntihinnan. Myyjä vastaa siitä, että Wedding Garagella on oikeat yhteystiedot, joista myyjä tavoitetaan.
HÄÄPUVUN TOIMITTAMINEN MYYNTIIN ETÄNÄ
Myyjä voi toimittaa puvun myymälään lähettämällä sen jonkin maksullisen palveluntarjoajan tai oman
verkostonsa kautta. Puvut tulee lähettää perille asti toimitettuna, Wedding Garage ei nouda pukuja pakettien
noutopisteiltä. Suosittuja palveluita perille asti toimittavista yrityksistä on esim.
shipit.fi.
VALOKUVAT JA MUUT IMMATERIAALIOIKEUDET
Wedding Garage päättää millaisilla kuvilla pukua markkinoidaan. Emme julkaise asiakkaiden puvuista
valokuvaajien kuvia ilman että asiakas lähettää meille sähköpostin jossa on kuvaajan kirjallinen lupa
käyttää ja editoida kuvaa käytetyn hääpuvun markkinointiin vapaasti.
MAKSUJEN TILITYKSET
Wedding Garage tilittää myynnit kerran kuukaudessa asiakkaille kalenterikuukausittain, kun on saanut maksun
tuotteen ostajalta (maksunvälittäjältä (NETS)). Mikäli ostaja tekee osamaksusopimuksen, myynti tilitetään
vasta kun osamaksusopimus on maksettu kokonaan. Tilitykset tehdään pääasiallisesti tilisiirtoina. Puvun
myyjä vastaa myyntitulosta tulevien tuottojen ilmoituksista verottajalle. Tilityspäivä on kalenterikuukauden
päättymisestä 14vrk kuluessa.
VIRHEIDEN OIKAISU
Mikäli Wedding Garage tekee myyntityössä, säilytyksessä, kirjanpidossa tai raportoinnissa virheen, sen
korjaaminen on kunnia-asia ja virhe korjataan mahdollisimman nopeasti, kun ilmoitus siitä on saatu. Pyydämme
ilmoittamaan virheet sähköpostilla
(
GO.YISLSII3GPPYX@FO3G@
)
mahdollisimman nopeasti, jotta virhe voidaan tarkistaa ja korjata. Jokaisesta reklamaatiosta tehdään
kirjallinen muistio ja sisäinen selvitys, päivitetään toimintaohje ja lähetetään asiakkaalle sydämellinen
kiitos siitä, että saimme palautetta, jonka avulla voimme parantaa toimintaamme. Mikäli asiakas on
tyytymätön korjaukseen, annamme mielellämme kuluttajaviranomaisen yhteystiedot ja kirjallisen vastauksen,
jonka voi liittää oikaisupyynnön liitteeksi.
TIETOJEN TALLENTAMINEN
Wedding Garage tallentaa puvun myyjästä tiedot kassajärjestelmään tiedot ja säilyttää niitä kirjanpitoon
liittyvien lakien mukaisesti. GDPR-asetusten mukaisesti verkkosivuillamme on tietosuoja-asioista seloste.
Meille annettuja tietoja ei ulkopuolisille luovuteta tai myydä.
Halutessasi voi myös ladata myyntiehtomme PDF-muodossa tästä.
Wedding Garage palveluehdot
OSAPUOLET
Nämä ehdot (”Ehdot”) soveltuvat sopimukseen (”Sopimus”), joka on solmittu tänä päivänä, jolloin Sinä olet
soittamalla, tekstiviestillä tai siihen rinnastettavalla tavalla, ajanvarauspalvelussa tai sähköpostilla
teet ajanvarauksen Wedding Garagen myymälään.
Wedding Garage Oy, Y-tunnus 2887132-6, osoitteessa Yliopistonkatu 42, 40100 Jyväskylä (”Myyjä”) ja
Sinä asiakas, joka olet hyväksynyt (mikäli olet alle 18 vuotta, Sinun on hankittava huoltajien
hyväksyntä) sähköisesti, sähköpostilla tai kirjallisesti Sopimuksen tuotteiden ja/tai palveluiden
ostamisesta ja ajan varauksesta palveluiden antamista varten (”Sinä”).
Myyjä ja Sinä voitte olla molemmat jäljempänä yhdessä ”Osapuolet” ja kumpikin erikseen ”Osapuoli”.
MÄÄRITTELYT
”Palvelu” tarkoittaa Myyjän markkinoimia ja myymiä palveluita joihin voit varata ajan. Palvelut
tarkoittavat kaikkia ajanvarauspalveluita hääpukuliikkeeseen.
”Palveluvaraus” tarkoittaa ajanvarausta Palveluihin eli Palvelun ostamista.
PALVELUVARAUKSET JA NIIDEN PERUMINEN
Tekemäsi Palveluvaraukset ovat sitovia sopimuksia Sinun ja Myyjän välillä. Voit kuitenkin
perua Palveluvarauksen seuraavasti:
Jos perut Palveluvarauksen viimeistään 1 päivää ennen varaamaasi palveluaikaa, voit
tehdä sen sähköisesti Avoinna24-palvelussa ja Palvelua ei veloiteta. Palvelun voi myös
perua soittamalla liikkeeseen aukioloaikojen puitteissa, tai jos Palveluvaraukseen on
aikaa enemmän kuin 72h, voit tehdä sen sähköpostilla
GO.YISLSII3GPPYX@FO3G@
Jos et peru ajanvarausta tai perut Palveluvarauksen myöhemmin kuin 1 päivää
ennen varaamaasi palveluaikaa, voit tehdä Myyjälle ja Sinun tulee maksaa
Myyjälle 100% Palvelun hinnasta.
Myyjä voi laskuttaa Sinulta edellä olevat maksut laskulla, mikäli Osapuolet eivät sovi,
että maksat ne Myyjän tiloissa. Myyjä voi lisätä kohtuullisen laskutuslisän 8,00 euroa
laskun summaan.
Mikäli Myyjä joutuu perumaan Palveluvarauksen, Sinun ei tarvitse maksaa Palvelun
hintaa. Myyjällä on oikeus perua Palveluvaraus, jos Palvelun toimittamiselle tulee este,
esimerkiksi sairaustapaus tai muu vastaava este.
TOIMITUS JA HINNAT
Toimitusaika
Tilaamasi Tuotteet ja Palvelut toimitetaan Myyjän varaston ja resurssien mukaisesti.
Myyjän Avoinna24-palvelussa antamat toimitusajat ovat arvioita, eivätkä ne sido Myyjää,
mikäli Myyjä ei ole kirjallisesti vahvistanut toimitusta tiettynä ajankohtana.
Toimitusmaat ja toimituspaikka
Mikäli Myyjä ei ole sitoutunut kirjallisesti muuhun tilaushetkellä, toimitusmaa on Suomi.
Palvelut annetaan ja Tuotteet luovutetaan Myyjän päätoimipaikassa, joka on ilmoitettu
Myyjän palveluosoiteeksi, mikäli Myyjä ei ole sitoutunut kirjallisesti muuhun
tilaushetkellä.
Hinnat
Palveluiden hinnat on kerrottu Myyjän verkkosivuilla
täällä: https://www.weddinggarage.fi. Hinta vahvistetaan tilausta
tehtäessä ja
tilausvahvistuksessa.
Myyjällä on oikeus muuttaa Palveluiden hintoja koska tahansa, mutta muutokset eivät
vaikuta Palveluiden ostoihin, jotka on tehty ennen hinnanmuutosta.
Jos maksat Palvelun laskua vastaan Myyjälle jälkikäteen, Sinun on maksettava hinta
viimeistään neljäntoista vuorokauden kuluttua laskun päivämäärästä. Laskutettaviin
Palveluihin lisätään laskutuslisä 8€.
Maksutavat ja maksuaika
Avoinna24-palvelussa tekemäsi Tuotteiden ja Palveluiden ostot on mahdollista maksaa
niillä maksutavoilla, jotka on kulloinkin ilmaistu Avoinna24-palvelussa tehdessäsi
ostoksia. Myyjällä on oikeus veloittaa lisämaksu tietyistä maksutavoista ja tämä on
kerrottu ostohetkellä. Jos laskutus on vaihtoehtona, Myyjä voi lisätä Avoinna24-
palvelussa ilmaistun laskutuslisän laskun summaan.
Puhelimitse, sähköpostilla, tekstiviestillä tai sitä vastaavalla tavalla tehtävä ajanvaraus
maksetaan myymälässä paikan päällä, tai vaihtoehtoisesti laskulla jonka laskutuslisä on
8€.
Laskuille myönnettävä maksuaika on neljätoista (14) päivää laskun päivämäärästä.
Myyjä ei ole vastuussa verkkopankin, luottokorttiyhtiön järjestelmän tai muun
maksamisessa käytetyn järjestelmän toiminnasta, mikäli pakottava voimassa oleva
oikeus ei päätä toisin.
Alaikäiset
Voimassa oleva laki edellyttää, että tarvitset huoltajien suostumuksen, mikäli et ole
täyttänyt 18 vuotta. Sopimus astuu voimaan vasta sen jälkeen, kun Sinä ja huoltajasi
ovat antaneet suostumuksensa Sopimuksen solmimiseen.
YHTEYDENPITO
Sinun on pidettävä yhteystiedot ajan tasalla Avoinna24-palvelussa, niin että Myyjä voi
ottaa Sinuun yhteyttä tarvittaessa. Mikäli olet tehnyt varauksen muulla tavalla, sinun
tulee olla kyseisen yhteydenpitotavan tavoitettavissa (puhelin tai sähköposti).
Tässä tarkoituksessa Myyjällä on oikeus lähettää Sinulle myös sähköposteja ja
tekstiviestejä.
Myyjä voi lähettää Sinulle sähköpostia salaamattomana. Tällaisen viestinnän
turvallisuutta heikentää se, että väärin reititettynä tai siepattuna suojaamaton
sähköposti voidaan lukea helpommin kuin suojattu sähköposti.
On tärkeää, että Sinä ymmärrät ja hyväksyt, että mitkä tahansa tiedot, jotka on lähetty
Internetin tai muun julkisen tietoverkon välityksellä, eivät ole 100 % turvassa. Siinä
määrin kuin pakottava laki sallii, Myyjä ei vastaa mistään menetyksestä koskien tietoja,
jotka Sinä lähetät Myyjälle Internetin tai muun julkisen tietoverkon välityksellä.
REKLAMAATIOT JA PALAUTUSOIKEUS
Tuotteet myydään sellaisina, kuin ne ovat vaaranvastuun siirtyessä Tuotteesta Myyjältä
Sinulle, jollei tästä nimenomaisesti kirjallisesti sovita toisin Osapuolten kesken.
Palvelut myydään sellaisina, kuin ne ovat, mikäli tästä ei nimenomaisesti kirjallisesti
sovita toisin Osapuolten kesken.
Reklamaatio- ja palautusajat ovat sovellettavan lainsäädännön mukaiset.
VASTUUNRAJOITUS
Myyjän vastuu Palveluista ja Tuotteista rajautuu lain sallimiin enimmäismääriin kaikissa
tilanteissa.
EI TAKUUTA
Myyjä ei myönnä Tuotteille tai Palveluille takuuta, mikäli Osapuolten kesken ei ole
sovittu toisin kirjallisesti.
SOVELLETTAVA LAKI
Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.
SOPIMUKSEN SIIRTÄMINEN
Myyjä saa siirtää Sopimuksen tai sen osan kolmannelle osapuolelle, jos Myyjä on
liiketoimintakaupan, yritysjärjestelyn tai vastaavan toimenpiteen kohteena tai
osapuolena.
Halutessasi voi myös ladata palveluehtomme PDF-muodossa tästä.